Rok Terziev – moji digitalni zapisi

Hvaležen bom za vsak lajk naše Facebook strani

Lepotica ali zver?

4 komentarji

Tako, najbolj znan in tudi največji motociklistični salon v Evropi, EICMA, ki se je med 10. in 15. novembrom odvijal v Milanu, je za nami, proizvajalci pa so tako dokončno predstavili novosti za sezono 2010. Ni kaj, dogajalo se je. BMW je poskrbel za pravo evforijo s konceptnim motociklom Concept 6. Šest pomeni, da ga poganja šestvaljni agregat, seveda pa gre zgolj za koncept s precej futuristično obliko. Ducatijeva Multistrada 1200 je bila izbrana za najlepši motocikel na salonu!

MV Agusta, ki je pod okriljem Harley-Davdisona in se ji pišejo slabi časi, je že pred začetkom salona napovedala novo F4 in dražila s kratkim videom, po predstavitvi pa sem bil presenečen. Po tihem sem upal, da bodo predstavili tako tehnično kot tudi vizualno povsem prenovljen motocikel. No, tehnično so ga res dodelali, oblikovno pa ostaja tista značilna Agusta, kljub nekaterim malenkostnim spremembam.

MV Agusta F4 1078RR 312 2007

MV Agusta F4 1078RR 312 2007

MV Agusta F4 2010

MV Agusta F4 2010

Prvo MV Agusto F4 je leta 1998 oblikoval Massimo Tamburini, ki je zaslužen tudi za dizajn Ducatija 916, oba motocikla pa sta legendarni ikoni športnih motociklov. Prva F4 je bila opremljena s 749.5 kubičnim agregatom, leta 2005 so ji vpeli litrski agregat, vmes pa so nanizali veliko število replik in omejenih serij kot so F4 750 Serie Oro, F4 750 S, F4 750 S Neiman Marcus Edition, F4 750 Senna ter F4 750 SPR in SR. Tudi litrska verzija se je prodajala v številnih replikah, F4 Ago, F4 1000S, F4 Tamburini Evo, F4 1000R, F4 1000 Senna,…  Leta 2007 je Agusta presenetila s še bolj napiljeno F4, iz 1078-kubičnega agregata so iztisnili 190 konjev  in 124 Nm navora, kar je bilo dovolj, da je na slanem jezeru v Bonnevillu dosegla povprečno hitrost 311.53 kilometrov na uro, po čemer je dobila tudi oznako F4 R 312, končna hitrost pa je presegla vrtoglavih 314 km/h.

"Topovi" novinke...

"Topovi" novinke...

...in izpuhi predhodnice

...in izpuhi predhodnice

No, pojdimo nazaj na bistvo prispevka. F4 je bila najbolj razpoznavna po štirih izpušnih ceveh na zadku, enojno nihajko in svojevrstno prednjo masko. Vse lepo in prav, vendar so vsi ti elementi na modelu za 2010 ostali dokaj enaki prvotni 750-kubični različici iz leta 1998. Res, da izpuhi niso več okrogli in so dobili bolj oster, pravokoten dizajn, malce so spremenili tudi prednji žaromet, najbolj opazna sprememba, iz vizualnega vidika, je armaturna plošča, ki je povsem digitalizirana.

Armaturna plošča F4 1000RR 312 2007

Armaturna plošča F4 1000RR 312 2007

Armaturna plosca F4 2010

Armaturna plošča F4 2010

Kljub temu, da je nova MV Agusta F4 lažja, močnejša, bolj vozna in na splošno tehnično dodelana, pa se sprašujem, če je Tamburinijev enajst let star dizajn zares neprekosljiv? Ga ni oblikovalca na tem svetu, ki bi F4 lahko oblikovno še polepšal? Očitno ne, ali pa je Agusta pripravila motocikel za poznavalce, kateri si želijo motocikel, ki je v koraku s časom, oblikovno pa še vedno povzema linije legende. Čeprav ne tako očitno, se tudi Ducati 1198 spogleduje z modelom 916, ki je bil predstavljen daljnega leta 1994, oziroma s kasnejšim 996. Kakorkoli, F4 ostaja lepotica, ki pod “obleko” skriva zverinski karakter, govori pa se, da naj bi MV Agusta zopet pristala na italijanskih tleh. Morda pa nam za 2011 ali 2012 ponudijo tudi vizualno povsem prenovljeno superšportnico?

Reblog this post [with Zemanta]
Advertisements

Written by Rok Terziev

21/11/2009 at 23:46

Posted in Motociklizem

Tagged with , ,

4 komentarji

Subscribe to comments with RSS.

  1. multistrada 1200 je bila izbrana za najlepši, ne najboljši motocikel in MV Agusta gre pač nazaj tja od koder je prišla – k makaronarjem :)

    Šnuja

    22/11/2009 at 15:57

  2. Whoops, se posipam s pepelom. Za najlepši, da. Popravljeno… Je bila že pozna ura pa se mi je mudilo z objavo ;) In prav je, da gre MV Agusta nazaj v Italijo! :)

    Rok Terziev

    22/11/2009 at 16:26

  3. še dobro. ameri bi jo samo fentali. ;)

    Schnuy

    22/11/2009 at 17:17

  4. naslednja bi verjetno imela kak agregat od H-D :))

    Rok Terziev

    22/11/2009 at 18:00


Oddajte komentar

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Komentirate prijavljeni s svojim WordPress.com računom. Odjava / Spremeni )

Twitter picture

Komentirate prijavljeni s svojim Twitter računom. Odjava / Spremeni )

Facebook photo

Komentirate prijavljeni s svojim Facebook računom. Odjava / Spremeni )

Google+ photo

Komentirate prijavljeni s svojim Google+ računom. Odjava / Spremeni )

Connecting to %s

%d bloggers like this: